Na czym polega regeneracja wspomagania kierownicy?
Wspomaganie kierownicy to system, który umożliwia płynne i bezpieczne manewrowanie samochodem poprzez zmniejszenie siły potrzebnej do skręcania kierownicą. Ważnym elementem tego systemu jest pompa wspomagania, która odpowiada za dostarczanie oleju do zaworu wspomagania. W jakiej sytuacji warto zdecydować się na regenerację pompy wspomagania i na czym to polega? Sprawdź odpowiedzi poniżej.
Jak przebiega regeneracja wspomagania kierownicy?
Proces regeneracji pompy wspomagania rozpoczyna się od starannego zdiagnozowania usterki. Następnie fachowcy demontują poszczególne elementy pompy wspomagania i je dokładnie myją. Kolejny krok to ocena stopnia przydatności wybranych części do dalszej eksploatacji. Elementy, które nie nadają się do napraw,y są wymieniane, a pozostałe wraz z obudową zostają poddane obróbce mechanicznej. Kolejny etap regeneracji wspomagania kierownicy to wymiana uszczelnień, łożysk i zużytych tulei. Na samym końcu serwisanci sprawdzają efekty wykonanych prac regeneracyjnych na stanowisku diagnostycznym. Wówczas oceniana jest szczelność, ciśnienie i przepływ oleju na różnych prędkościach i w odmiennych temperaturach.
Kiedy warto wykonać regenerację pompy wspomagania?
Regenerację pompy wspomagania warto wykonać w sytuacji, gdy pojawią się niepokojące objawy, takie jak:
- wycieki oleju,
- pojawienie się piany w zbiorniczku wspomagania,
- głośna praca pompy wspomagania przy jeździe na wprost,
- piski i hałasy podczas skręcania kierownicą,
- słabe wspomaganie przy skręcaniu w obie strony.
W przypadku zauważenie wyżej wymienionych objawów warto zgłosić się do sprawdzonego serwisu samochodowego, który niezwłocznie zdiagnozuje i naprawi usterkę wspomagania kierownicy.